Praktiske informationer

Kort om Fællesbestyrelsen i Samdriften Søvind

Vi er en fælles bestyrelse for både Skole/SFO og dagtilbud (Børnehave, Vuggestue, Dagpleje).

Det afspejles i bestyrelsens sammensætning.

Der er 7 medlemmer, hvor 4 repræsenterer skolen og 3 repræsenterer dagtilbuddet. Bestyrelsesformanden repræsenterer skolen og Næstformanden repræsenterer dagtilbuddet. Derudover er der to suppleanter: én for skolen og én for dagtilbuddet.

Alle forældremedlemmer er valgt for en periode på 4 år i kommunalt ombud, dvs. at man aflønnes af kommunen for at sidde i bestyrelsen, at der er mødepligt, og at man skal søge om tilladelse til at trække sig fra bestyrelsen, hvis man ønsker at trække sig før tid.

Valgene til bestyrelsen afholdes forskudt, dvs. hvert 2. år, i lige år.

Udover forældremedlemmer, udgøres bestyrelsen af repræsentanter for personalegrupperne i form af en lærer og en pædagog. Der sidder også to elever fra elevrådet (6. klasse) samt ledelsen for både skole og dagtilbud.

Bestyrelsen afholder ca. 7 møder om året, på skiftende hverdage. Møderne holdes både virtuelt og fysisk. De holdes ofte mellem kl. 18.30 og 20.30 og datoerne gives ved årets start, så man har mulighed for at planlægge et år frem i sin kalender.

Dagsorden til bestyrelsesmøderne laves af formanden, der modtager input fra alle i bestyrelsen, og denne sendes ud ca. 1 uge før bestyrelsesmødet. Dagsordenen laves efter en fortrykt skabelon, ligesom de emner der tages op i årets løb følger Bestyrelsens årshjul.

Reglerne for bestyrelsens arbejde og kompetencer er fastslået kommunalt og kan findes i de vedhæftede dokumenter.

Ligeledes er vedhæftet skabelon til bestyrelsesmødernes dagsorden og skabelon til bestyrelsens årshjul.

Folkeskoler - styrelsesvedtægt

Folkeskoler - Bilag til styrelsesvedtægt